Hybridityölle on paikkansa. Siitä on tullut normi. Mitkä asiat sinun täytyy ottaa huomioon, jotta jokainen työntekijä saa työtilan itselleen ja työntekemisen mielekkyys säilyy?
Ennen pandempian alkua, ainoastaan 6% työntekijöistä oli etätöissä. (1)
Ne ihmiset, jotka eivät työskennelleet toimistolla, joutuivat käsittelemään ongelmia, kuten:
...tai jotain muita inhottavia kokemuksia, jotka heikensivät etätyön miellekyyttä.
Pandemia pakotti yritykset ja heidän työntekijänsä kotiin.
Kotona työskentely on mahdollistanut tuottavuuden, mutta myös tuonut ihan valtavan paljon ihmisille väsymystä, henkistä ahdinkoa, koska kaikki normaalit ihmiskontaktit päivästä puuttuivat.
Siirtyminen hybridi työhön parantaa nämä haavat.
Johtajina, meidän tehtävänä on pitää huolta työntekijöidemme hyvinvoinnista ja siitä, että heillä olisi parhaat mahdollisuudet menestyä työssään.
Tähän tarpeeseen on rakennettu hybridityö, jotta saat rakennettua yrityksellesi positiivisen kestävän kulttuurin etä-ja toimistotyöhön.
Seuraavaksi jaan 3 askelta, miten luot parhaan ympäristön hybridityölle?
Hybridityömallissa ei ole yhtä ainutta suunnitelmaa tai oikeaa mallia.
Hybridityö malli kiteytyy yhteen sanaan: joustavuus.
Tämän takia eri yritykset käyttävät hybridityömallia eri tavoin.
Hybridityö voi tarkoittaa sitä, että jotkut ihmiset ja tiimit työskentelevät enimmäkseen samassa paikassa ja samoissa tiloissa. Kun taas osa ihmisistä ja tiimeistä samassa yrityksessä työskentelevät suurilta osin tai kokonaan etänä.
Hyvin yleinen ja suosittu malli on se, että ihmiset työskentelevät muutaman päivän toimistolla ja muutaman päivän kotoaan käsin.
Jos sana hybridi on käytännössä synonyymi sanalle joustavuus, se tarkoittaa sitä että tiimit ja yritykset saavat itse päättää, kuinka hybridityömallia käytetään.
Hybridityömalli lähtee aina ihmisestä itsestään käsin.
Entä jos työntekijäsi saisi itse sopia tiimin kanssa, milloin työskentelee etänä tai toimistolla?
On sanomattakin selvää, että ihmisten tyytyväisyys paranee.
Työntekijät arvostavat joustavuutta.
Työntekijät arvostavat joustavuutta.
Oletetaan, että olet määrittänyt tai jopa päättänyt, että hybridityömalli sopii yrityksellesi.
Kysymys, joka varmasti nousee mieleen on se, että miten suunnittelet järjestelmän, joka palvelee sekä helpottaa hybridityömallia? Mistä tiedät, kuka yrityksesi työntekijä on tänään etänä?
Googlen Sheetsiin kirjaaminen tai jokin muu yhtä kömpelö ratkaisu ei tähän vain toimi (testattu on)
Jos olet jo puoliksi sitoutunut visioon, siitä että hybridityö sopii yrityksellesi - ota se käyttöön.
Helpottaaksesi matkaa, me olemme rakentaneet sovelluksen siihen. (Joka on ladattavissa IOS, Android ja selaimelle)
Sovelluksen avulla työntekijäsi varaavat toimistolta itselleen tai tiimilleen tilan. Sovelluksen avulla työntekijät näkevät, ketkä ovat tulossa maanantaina toimistolle ja ketkä työskentelevät etänä.
Lue lisää, mitä saat kun otat Steerpath.appin käyttöön yrityksellesi
Yritykset ja tiimit, jotka ovat panostaneet visioon hybridityön toimivuudesta = menestyvät.
He saavat enemmän aikaan ja ovat tuotteliaampia. He saavat itse vapauden valita mistä työskentelevät, ja tämä asia painaa työntekijöiden vaakakupissa palkkaakin enemmän.
Yritykset, jotka tekevät epäjärjestäytyneesti tai vastahakoisesti hybridityötä - eivät sitä ihan oikeasti tee.
Jos haluat saavuttaa jonkin ylläolevista eduista, tarvitset vahvan käsityksen siitä, mikä on parasta tiimillesi. Miten luot tasapainon ihmisten välillä, jotka haluavat työskennellä kotoa käsin ja ihmisille, jotka haluavat olla toimistolla?
Hybridityön avulla saat parhaan potentiaalin irti tiimistäsi ja työntekijöistäsi.